All Categories
Featured
Table of Contents
Dit betreft niet alleen auto's van Chinese fabrikanten, maar ook bijvoorbeeld Tesla's en andere merken die in China gemaakt worden - auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux.be. Voor zover bekend worden autofabrikanten met Chinese moederbedrijven die in Europa auto's maken, zoals Volvo en Polestar, niet getroffen door de heffing (auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux.be). De precieze importheffing hangt mogelijk af van hoeveel subsidie de EU denkt dat de fabrikant ontvangt
Het gaat om steun die specifiek is bedoeld om auto's te exporteren en dus niet om algemene steun aan de branche. De Commissie noemde destijds de situatie 'kritiek', omdat de export in korte tijd sterk zou toenemen. auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux.be. Auto-importeurs moeten daarom al maanden lang registreren wanneer ze een nieuwe Chinese EV importeren
Het marktaandeel van Chinese EV's in de totale maandelijkse nieuwverkoop is momenteel ongeveer 10 procent (auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux. wij kopen autos hasselt.be). De Commissie verwacht dat dit volgend jaar 15 procent zal zijn - auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux.be. De prijzen van Chinese elektrische auto's liggen gemiddeld 20 procent lager dan die van EV's die in Europa zijn geproduceerd, stelt de Commissie. Niet alle EU-lidstaten zijn voor de plannen van de Commissie
Frankrijk en Spanje zijn juist wel voor de plannen. De Commissie wil volgens de Financial Times dat lidstaten vóór 2 november stemmen over de plannen - auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux.be. Als 14 landen tegenstemmen, gaat de heffing niet door. Mocht de importheffing definitief worden, dan geldt deze vermoedelijk voor 5 jaar. De Europese Commissie bevestigt aan een importheffing te werken
Op BYD-EV's zou dan een importheffing van 17,4 procent komen. Voor EV-fabrikanten die hebben meegewerkt aan het onderzoek, komt er een importheffing van 21 procent. auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux.be. Fabrikanten die niet aan het onderzoek hebben meegewerkt, krijgen de heffing van 38,1 procent (auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux.be). Tesla krijgt mogelijk een eigen percentage, al geeft de EC hier geen nadere uitleg over
Eerst en vooral, de KM stand word bij iedere bandenwissel, keuring, pechverhelping of onderhoud doorgegeven. Dat is dus meestal meer dan 1 keer per jaar. auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux.be. Fraude waarbij iemand continu die km terugdraait komt zelden voor. Nee, bij bandenwissels, pechhulp, onderhoud is bij mij nog nooit de km stand doorgegeven aan het NAP
Daarnaast is het ook helemaal niet nodig om elke keer de km stand terug te draaien (auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux - Skoda opkoper.be). Laat je bevriende garage verkeerde standen doorgeven aan de NAP en alleen als je hem verkoopt hoef je maar iets aan te passen. Het NAP is nogal fraudegevoelig omdat zolang de kmstand maar oploopt ze alles prima vinden - auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux.be.[.]Ja dat gebeurd massaal bij import, ik weet zelfs gevallen van auto's die heel veel gereden hadden op korte tijd en goed onderhouden (je zag het dus niet aan de staat) die geëxporteerd zijn, km stand terug gedraaid en gewoon terug geïmporteerd zijn naar hetzelfde land
Je kunt dan nl. simpelweg de kmstand lager zetten en die lagere stand doorgeven aan NAP. Die vinden dat dan nl. prima (auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux.be). Boekjes zijn waardeloos, kan je zo bijbestellen en een stempel namaken is niet moeilijk, voor zover je een stempel hoeft na te maken want waar controleer jij hoe de stempel er exact uitziet van een garage in een ander land? Als je slim bent laat je af en toe een vakje of blad over en wissel je eens van dealer om het nog geloofwaardiger te maken
Dat er gefraudeert wordt geloof ik helemaal. Dat gebeurt niet alleen met import, maar ook met de normale Nederlandse auto die NAP heeft. Zeker als je een bevriende dealer hebt (die b.v - auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux.be. ook je auto mag verkopen) is het supersimpel om je km stand laag te houden en toch een kloppende NAP te hebben
Wat betreft de bronnen: om te beginnen is het NAP systeem einde leven, vanaf 1 januari, niet lang meer dus, krijg je geen NAP meer maar een Europese Car-pass (wen dus al maar aan de naam) - auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux (Schadevoertuig opkoper).be. Blijkbaar vonden ze het in Europa dat het gedaan moest zijn met km fraude bij import
Tuurlijk werkt zoiets beter als je dat Europees doet, zeker omdat in veel landen er helemaal nog geen controle is (Midden+Oost-Europa) Maar de reden waarom ik vooral aangeef dat je (vooral met jongere auto's) erg op moet letten, ook bij niet import, is dat je pas na 4 jaar de 1e verplichte keuring hebt, waarbij dus ook de NAP pas dan voor het eerst genoteerd wordt. auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux.be., auto verkopen zonder onderhoudsboekje - autoopkoperbenelux.be.
Latest Posts
Gratis Je Auto Verkopen - Autoopkoperbenelux.be
Auto Verkopen Online Gratis - Autoopkoperbenelux.be
Wie Kan Mijn Auto Opkopen?